Algemene voorwaarden (AGB)
Nachstehend finden Sie die Allgemeinen Geschäftsbedingungen (nachfolgend „AGB“) für Ihre Registrierung und Bestellungen in dem Online-Shop der Made of Wood Group, Świnna Poręba 210, 34-106 Mucharz unter www.woodica.be (nachfolgend „WOODICA“), unter www.woodica.be.
Naast onze algemene voorwaarden bevatten de AV ook informatie over het contract en andere toepasselijke voorwaarden, die wij als online retailer wettelijk verplicht zijn te verstrekken.
Als je vragen of opmerkingen hebt over deze algemene voorwaarden, onze producten of een bestelling die je hebt geplaatst, kun je contact met ons opnemen via de onderstaande contactgegevens:
Made of Wood Group
Świnna Poręba 210
34-106 Mucharz
Polen
BTW-nummer: PL5521594217
Telefoon: +49 151 72417333
E-mail: office@woodica.be
Toepassingsgebied
1. Contractafhandeling en levering vinden uitsluitend plaats in overeenstemming met deze Algemene handelsvoorwaarden. Algemene handelsvoorwaarden die strijdig zijn met of afwijken van de volgende bepalingen zijn niet van toepassing.
2. Voor zover in deze AV sprake is van "consumenten", zijn dit natuurlijke personen in de zin van § 13 BGB (Duits Burgerlijk Wetboek) die een juridische transactie afsluiten voor een doel dat niet overwegend kan worden toegeschreven aan hun commerciële of zelfstandige beroepsactiviteit. "Ondernemers" daarentegen zijn natuurlijke personen, rechtspersonen of personenvennootschappen met rechtsbevoegdheid die bestellingen plaatsen voor commerciële, zelfstandige of freelance doeleinden in overeenstemming met § 14 BGB. "Klanten" in de zin van deze AV zijn zowel consumenten als ondernemers.
3. Indien in deze AV werkdagen als termijnen worden aangegeven, worden daaronder verstaan alle weekdagen met uitzondering van zaterdagen, zondagen en nationale feestdagen.
Registratie
1. U kunt een klant account aanmaken op het WOODICA domein. Bij het aanmaken van een klant account, zal u gevraagd worden om te registreren en uw persoonlijke gegevens in te voeren. De registratie zal direct na het verzenden van de registratie worden bevestigd. Per klant kan slechts één klantaccount worden aangemaakt.
2. Bls u de persoonlijke gegevens invult die nodig zijn voor registratie, bent u verantwoordelijk voor het verstrekken van waarheidsgetrouwe en volledige informatie. U bent verplicht uw persoonlijke toegangsgegevens vertrouwelijk te behandelen en niet toegankelijk te maken voor derden.
3. U bent als enige verantwoordelijk voor de inhoud (zoals productrecensies) die u plaatst in gebieden die voor dit doel toegankelijk zijn. Deze mogen geen inbreuk maken op de rechten van derden. WOODICA stelt op puur vrijwillige basis ruimtes beschikbaar voor uw inhoud en behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de ruimtes te sluiten of te wijzigen. Er bestaat geen recht op opslag of publicatie van uw geplaatste inhoud.
4. Klanten zijn gemachtigd om het online aanbod te gebruiken in het kader van de respectieve beschikbaarheid. De inhoud mag alleen gebruikt worden voor privé, niet-commerciële doeleinden. Zij moeten zich onthouden van elke inmenging in het WOODICA domein of van elk verder gebruik van de toegankelijke gegevens buiten het respectieve platform-intern bedoelde gebruik.
5. We behouden ons het recht voor om waarschuwingen te geven aan klanten die de bepalingen in de punten 1 tot en met 4 overtreden, om door klanten geplaatste inhoud te verwijderen of te wijzigen of om de bijbehorende klantenaccount te verwijderen.
6. Er wordt geen aanspraak gemaakt op permanente beschikbaarheid van de websites of toegang tot de gegevens of andere aangeboden diensten. WOODICA garandeert niet dat het platform of delen van de diensten altijd beschikbaar zullen zijn. WOODICA is niet verplicht om registraties of bestellingen van geregistreerde klanten te accepteren.
7. U kunt ook als gast bestellingen plaatsen voor goederen op het WOODICA domein.
Betaalmethoden
1 In principe kun je voor alle bestellingen op de volgende manieren betalen: Vooruitbetaling (bankoverschrijving) en betaling bij levering. De vervaldatum voor betaling is afhankelijk van de overeengekomen betalingsmethode. In het geval van vooruitbetaling wordt de vervaldatum voor betaling vermeld op de desbetreffende factuur en is deze meestal 7 werkdagen, maar de betaling van de prijs is uiterlijk 2 dagen voor levering van de goederen verschuldigd. In het geval van betaling bij levering, is de betaling contant verschuldigd onmiddellijk na de levering van de goederen. WOODICA behoudt zich echter het recht voor om bepaalde betaalmethoden niet aan te bieden voor elke bestelling en te verwijzen naar andere betaalmethoden. Er bestaat geen recht op een bepaalde betalingswijze.
Sluiting van het contract
1. De presentatie van de goederen op het WOODICA domein vormt geen juridisch bindend aanbod, maar slechts een niet-bindende online catalogus.
2. De technische ontvangstbevestiging van je bestelling wordt onmiddellijk na ontvangst van je bestelling per e-mail verzonden naar het e-mailadres dat je hebt opgegeven. Deze ontvangstbevestiging van je bestelling is geen aanvaarding van je bestelling.
3. de geleverde goederen blijven eigendom van WOODICA tot de volledige betaling van de koopprijs. Indien de goederen door derden in beslag worden genomen of aan andere interventies worden blootgesteld, is de koper verplicht, zolang de eigendom nog niet op hem is overgegaan, de derde op de hoogte te stellen van de eigendomsrechten van WOODICA en WOODICA hiervan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen, zodat WOODICA haar eigendomsrechten kan doen gelden. De koper is jegens de verkoper aansprakelijk voor alle in dit verband gemaakte gerechtelijke of buitengerechtelijke kosten, tenzij de derde in staat is deze kosten aan WOODICA te vergoeden.
4. De huidige status van de bestelling mag niet worden weergegeven in het klantenaccount. De contractanten zijn verplicht om de exacte plaats en tijd van levering ten minste één week voor de geplande levering van de goederen telefonisch overeen te komen.
5. Houd er rekening mee dat de bestelde goederen pas worden geleverd nadat het volledige bedrag op onze rekening is bijgeschreven. Tot dan zijn de goederen voor u gereserveerd. Als je betaling ondanks de vervaldatum niet binnen 7 kalenderdagen na verzending van de orderbevestiging door ons is ontvangen, zullen we het contract annuleren. Het gevolg van de annulering is dat je bestelling niet langer geldig is en wij geen leveringsverplichting meer hebben. De bestelling is dan voor jou en voor ons zonder verdere gevolgen afgerond.
Voucher voorwaarden
Tenzij anders overeengekomen, kan de bon alleen worden ingewisseld via de online winkel www.woodica.be. De bon is niet van toepassing op verzendkosten en diensten. De bon kan niet worden ingewisseld voor cadeaubonnen uit onze winkel. Er kan slechts één tegoedbon per bestelling worden ingewisseld, tenzij anders aangegeven. De restwaarde van vouchers die niet worden ingewisseld, gaat verloren. Vouchers kunnen niet worden gecombineerd met andere aanbiedingen. Contante betaling is niet mogelijk. Onze voucher kan niet worden verrekend met een eerdere bestelling. De tegoedbon kan alleen worden gebruikt voor het product in de prijstrekking. De geldigheid van de tegoedbon staat vermeld in de respectievelijke promoties.
Nieuwsbrief
Door producten te kopen, schrijft u zich automatisch in voor onze nieuwsbrief. Door je in te schrijven voor onze nieuwsbrief ga je ook akkoord met het ontvangen van informatie over speciale aanbiedingen, enquêtes of andere marketingcampagnes op alle kanalen: E-mail, SMS, WhatsApp, Facebook, Messenger, Skype en andere. Je kunt je op elk moment uitschrijven via de homepage of via de link onderaan de nieuwsbrief. Je kunt ook schrijven naar onze klantenservice en we zullen je onmiddellijk uitschrijven.
Toepasselijk recht
1.Met consumenten wordt overeengekomen dat het recht van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing is op bestellingen, met uitsluiting van het Verdrag der Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (CISG).
2. Im Geschäftsverkehr mit Kaufleuten, Unternehmern, juristischen Personen des öffentlichen Rechts und Privatrechts sowie sonstigen Personen, die nicht Verbraucher sind, wird für alle Rechtsfragen aus oder im Zusammenhang mit diesem Vertrag über WOODICA-Artikel die Anwendbarkeit des Rechts der Bundesrepublik Deutschland unter Ausschluss des UN-Kaufrechts (CISG) vereinbart. In diesem Fall sind die Gerichte in Paderborn für sämtliche Rechtsstreitigkeiten aus oder im Zusammenhang mit diesem Vertrag örtlich ausschließlich zuständig, wobei WOODICA berechtigt ist, am Sitz des Kunden zu klagen.
Verdere bijzondere bepalingen voor WOODICA-artikelen
1. Wij behouden ons het recht voor om ons terug te trekken uit het contract als wij, ondanks een correcte dekkende transactie, zelf niet correct en op tijd geleverd zijn en niet verantwoordelijk zijn voor het gebrek aan beschikbaarheid, u hier onmiddellijk van op de hoogte bent gesteld en wij geen aankooprisico op ons hebben genomen. In dit geval wordt een eventueel voorschot onmiddellijk terugbetaald.
2. De levertijd van WOODICA artikelen wordt op gepaste wijze verlengd in geval van omstandigheden die de levering beïnvloeden door overmacht. Onder overmacht verstaan wij stakingen, uitsluitingen, officiële interventies, energie- en grondstoffentekorten, transportbelemmeringen buiten onze schuld, oorlog, bedrijfsbelemmeringen buiten onze schuld, bijvoorbeeld door brand, water- en machineschade en alle andere belemmeringen die objectief gezien niet door ons veroorzaakt zijn. U wordt onmiddellijk op de hoogte gesteld van het begin en het einde van dergelijke belemmeringen.
3.Indien is overeengekomen dat de klant zijn bestelling nader specificeert aan WOODICA, bijvoorbeeld met betrekking tot afmetingen, ontwerp of model, en de klant heeft de overeengekomen termijn voor de specificatie overschreden, dan is de daaruit voortvloeiende vertraging in de levering niet ten laste van WOODICA. Wij behouden ons het recht voor om de niet tijdig gespecificeerde bestelling geheel of gedeeltelijk te annuleren.
4.De levering van WOODICA artikelen vindt uitsluitend plaats binnen de Bondsrepubliek Duitsland.
5. de op het moment van bestelling in de offerte vermelde prijzen zijn van toepassing. De vermelde prijzen zijn eindprijzen, d.w.z. ze zijn inclusief de toepasselijke Duitse wettelijke btw en andere prijscomponenten, maar exclusief verzendkosten. De verzendkosten worden vermeld of opgeslagen in de prijzen in onze online shop. De verzendkosten worden voor elke bestelling afzonderlijk in rekening gebracht en zijn afhankelijk van de verzendmethode en de aankoopwaarde van de bestelling vóór aftrek van eventuele tegoedbonnen.
6. Verzendkosten 0 € voor alle bestellingen behalve voor eilanden. De verzendkosten voor de onderstaande eilanden worden voor elke bestelling afzonderlijk berekend. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Rügen, Oostzee, Usedom, Fehmarn, Sylt, Föhr, Pellworm, Poel, Borkum, Norderney, Amrum, Langeoog, Ummanz, Spiekeroog, Hiddensee, Juist, Langeneß.
7 Leveringen van artikelen vinden over het algemeen plaats op werkdagen tussen 7.00 en 18.00 uur.
8 WOODICA artikelen blijven ook na levering eigendom van WOODICA totdat de volledige betaling is ontvangen.
Garantie
We geven onze klanten garantie op onze producten. De duur van de garantie is altijd afhankelijk van het productassortiment. Bij elke bestelling ontvangt de koper samen met de factuur een gedetailleerd productspecifiek garantiecertificaat. Eventuele overeengekomen montageservices zijn uitgesloten van de garantie. De uitbreiding van de garantie naar montagediensten vereist een uitdrukkelijke verklaring van WOODICA. De garantieperiode begint op de dag van levering. Als verborgen gebreken worden ontdekt tijdens de garantieperiode, moeten deze onmiddellijk na ontdekking worden gemeld. De koper moet het gebrek binnen 48 uur na ontvangst van de zending per e-mail of telefonisch melden. Volledige informatie over de schade, inclusief bewijsmateriaal, moet door de koper binnen 7 dagen worden ingevuld.
De volgende claims zijn uitgesloten van de garantie:
Alle door ons aangeboden producten zijn bedoeld voor niet-commercieel gebruik. Klachten over goederen die voor commerciële doeleinden worden gebruikt, kunnen door de fabrikant worden geweigerd als de gebreken zijn veroorzaakt door intensief gebruik.
Lichte kleurverschillen kunnen voorkomen en zijn ook afhankelijk van de grafische kaart, monitor en instellingen. We doen ons best om de producten op onze website zo realistisch mogelijk weer te geven. De afmetingen van bepaalde producten kunnen ook licht afwijken van de afmetingen op onze website. De fouttolerantie is +/- 5 cm Calibri (bodytekst)
Schade veroorzaakt door slijtage, veroudering, het niet naleven van de bedienings-/montagehandleiding en onjuiste behandeling van het product, evenals lichte schade, zijn uitgesloten van de garantie. Lichte schade wordt gedefinieerd als defecten die niet duidelijk zichtbaar zijn met het blote oog en bij diffuus licht vanaf een afstand van 3 meter loodrecht op het beschadigde gebied. Claims tegen de verkoper voor kleine schade zijn ongeldig. De garantie vervalt als de goederen zijn verwerkt of gewijzigd ondanks herkenbare defecten. In garantiegevallen is het aan de verkoper om te beslissen of het beschadigde of defecte onderdeel gratis wordt vervangen of dat een gedeeltelijke terugbetaling / prijsvermindering wordt toegekend. De verkoper moet een passende oplossing vinden die geen buitensporige kosten met zich meebrengt.
De verkoper is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door fouten/handelingen van derden of voor onterechte weigering om de goederen in ontvangst te nemen. In een dergelijke situatie zijn de kosten in verband met het retourneren en opnieuw verzenden van de goederen voor rekening van de koper.
Alle extra logistieke diensten, afgezien van de betalingswijze (expreslevering, montage, enz.) zijn uitgesloten van de terugbetaling. In het geval van technische producten of inbouwapparaten moet de koper zelf op eigen kosten het defecte onderdeel identificeren of een gekwalificeerde technicus vragen het onderdeel te verwijderen en naar de verkoper te sturen.
Transportschade
De klant verbindt zich ertoe de geleverde/opgehaalde goederen onmiddellijk te controleren op juistheid, volledigheid en ongeschondenheid. Schade aan de geleverde/afgehaalde goederen moet zo snel mogelijk, maar niet later dan 48 uur na levering, schriftelijk of telefonisch worden gemeld aan het transportbedrijf en de verkoper. Bij klachten moeten alle delen van de originele verpakking worden bewaard. Deze mogen alleen worden weggegooid met schriftelijke toestemming van het transportbedrijf of de winkelier.
Regelgeving over aansprakelijkheid en schadevergoeding
1. Wij zijn aansprakelijk jegens u in alle gevallen van contractuele en buitencontractuele aansprakelijkheid in geval van opzet en grove nalatigheid in overeenstemming met de wettelijke bepalingen voor schadevergoeding of vergoeding van vergeefse kosten en in gevallen waarin wij u een garantie hebben gegeven.
2. in andere gevallen zijn wij - tenzij anders geregeld - alleen aansprakelijk bij schending van een contractuele verplichting waarvan de nakoming essentieel is voor de goede uitvoering van de overeenkomst en op de naleving waarvan u als klant regelmatig mag vertrouwen (zogenaamde kardinale verplichting), beperkt tot vergoeding van voorzienbare en typische schade. In alle andere gevallen is onze aansprakelijkheid uitgesloten, behoudens de bepaling in nummer 3.
3. onze aansprakelijkheid voor schade als gevolg van letsel aan leven, ledematen of gezondheid en onder de Product Liability Act blijft onaangetast door de bovenstaande beperkingen en uitsluitingen van aansprakelijkheid.
4. De klant is verplicht om passende maatregelen te nemen om schade te voorkomen en te minimaliseren. Bovendien is de klant verplicht om WOODICA te informeren alvorens kosten te maken.
5 Voor het overige geldt de wettelijke aansprakelijkheid voor gebreken.
